Inhoud van de dienstverleningsovereenkomst
In de dienstverleningsovereenkomst wordt onder andere opgenomen een omschrijving van de bij de overeenkomst betrokken partijen, een beschrijving van relevante administratieve aspecten, een beschrijving van de te leveren diensten, afspraken omtrent de levering van de diensten, afspraken omtrent intellectuele eigendomsrechten, commerciële garantiebepalingen, de responsetijd en probleemherstel. Op basis van de dienstverleningsovereenkomst wordt duidelijk welke dienst, van welk kwaliteitsniveau er op welk moment, tegen welke prijs verleend wordt. De hoogte van de kosten die verbonden zijn aan de dienst worden vastgelegd, hetgeen afhangt van het soort diensten en de invulling daarvan.
Kwaliteitsvoorwaarden
In de dienstverleningsovereenkomst worden tevens de kwaliteitsvoorwaarden ten aanzien van de te leveren diensten opgenomen. Afnemer is middels het contract op de hoogte van de invulling van de kosten van de diensten. De afnemer kan op basis van de overeenkomst de dienstverlener aanspreken op het moment dat hij niet aan de afgesproken kwaliteitseisen voldoet. Aangezien de kwaliteitsvoorwaarden vooraf zijn vastgelegd, valt dit eenvoudig te controleren.
Hulp nodig bij een dienstverleningsovereenkomst?
Gaat u een dienst verlenen aan een andere partij? Of gaat u juist een partij inhuren die aan u diensten gaat verlenen? Wij kunnen u ondersteunen bij het opstellen van een werkbare dienstverleningsovereenkomst. Bovendien kunnen wij een bestaande dienstverleningsovereenkomst beoordelen op risico´s of ondersteuning bieden bij geschillen omtrent een bestaande dienstverleningsovereenkomst. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.